14 grudnia klasa 6 miała wyjątkową lekcję religii, w której za pomocą nowoczesnej technologii okularów VR przeniosła się do Groty Narodzenia Pana Jezusa. Na lekcji religii uczniowie mieli okazję wirtualnie odwiedzić miejsce szczególne dla chrześcijaństwa – Grotę Narodzenia. Dzięki okularom VR przenieśli się do atmosfery pierwszej Bożej Nocy, gdzie narodził się Jezus. Uczniowie byli pod wrażeniem szczegółowości i realizmu wirtualnego środowiska. Widok Groty, gwiazdy betlejemskiej, oraz postaci związanych z narodzeniem Chrystusa sprawił, że lekcja nabrała dla nich głębokiego znaczenia. Okulary VR umożliwiły uczniom zanurzenie się w historii Bożego Narodzenia, co przyczyniło się do lepszego zrozumienia treści religijnych. To nowatorskie podejście do nauki religii, które stara się przekazać wiarę w sposób bardziej angażujący i osobisty. Lekcja była nie tylko źródłem nowych informacji, ale również wyjątkowym przeżyciem duchowym. Dzięki technologii uczniowie mieli okazję zbliżyć się do tajemnicy Narodzenia Pana Jezusa w sposób niedostępny dotąd.

Program "Laboratoria Przyszłości" dał nam możliwość poszerzenia horyzontów edukacyjnych. Okulary VR stały się narzędziem, które otworzyło przed uczniami nowe perspektywy związane z ich duchowym rozwojem.

Uczniowie klasy III mieli wyjątkową okazję uczestniczenia w lekcji edukacji informatycznej, która przeniosła ich w zupełnie inny wymiar dzięki użyciu okularów wirtualnej rzeczywistości (VR). To efekt udziału szkoły w projekcie "Laboratoria Przyszłości". Lekcję rozpoczęto krótkim wprowadzeniem, w którym nauczyciel przedstawił uczniom nowe technologiczne narzędzia - okulary VR. Wzbudziło to duże zainteresowanie i ciekawość wśród uczniów, którzy z niecierpliwością oczekiwali na rozpoczęcie lekcji. Uczniowie otrzymali okulary VR, które założyli z podziwem i ekscytacją. Każde dziecko miało okazję doświadczyć, jak technologia wirtualnej rzeczywistości może zmienić sposób, w jaki uczymy się i odbieramy informacje. Nauczyciel skupił się na prezentacji różnych aspektów nowoczesnych technologii, rozwijając zdolności przestrzenne uczniów oraz umiejętność korzystania z interaktywnych narzędzi w wirtualnym środowisku. Tematyka obejmowała zarówno edukacyjne zagadnienia, jak i zabawę, aby w pełni wykorzystać potencjał okularów VR. Uczniowie reagowali entuzjastycznie na nowe doświadczenie. Wyrazili zdumienie i zachwyt, widząc, jak technologia może przekształcić tradycyjną lekcję w interaktywną podróż edukacyjną. Wielu z nich wyraziło chęć kolejnych zajęć z użyciem okularów VR. Projekt "Laboratoria Przyszłości" dostarczył naszej szkole innowacyjnych narzędzi edukacyjnych, które wzbogacają proces nauki. Okulary VR pozwoliły uczniom na eksplorację nowych wymiarów wiedzy i otworzyły przed nimi drzwi do interaktywnego i zaangażowanego uczenia się.

W dniu 6 grudnia uczniowie klasy I mieli wyjątkową okazję wzięcia udziału w lekcji edukacji informatycznej, wykorzystując doświadczenia wirtualnej rzeczywistości dzięki okularom ClassVR. Tematem zajęć był kulig ze Świętym Mikołajem, który odbył się w dniu jego święta. Lekcję rozpoczęto od krótkiego wprowadzenia, gdzie nauczyciel przedstawił uczniom temat dzisiejszych zajęć – kulig ze Świętym Mikołajem. Dzieci były niezmiernie podekscytowane możliwością wirtualnego udziału w tej świątecznej przygodzie. Uczniowie otrzymali okulary ClassVR, które założyli z zaciekawieniem. Każde dziecko miało swoje indywidualne okulary, co umożliwiło im pełne skupienie na wirtualnej podróży. Dzisiejsza lekcja edukacji informatycznej z użyciem okularów ClassVR była nie tylko unikatową formą nauki, ale także doskonałym środkiem do wzbudzenia zainteresowania tematem lekcji i rozbudzenia wyobraźni dzieci. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości w edukacji informatycznej okazało się być strzałem w dziesiątkę. Dzieci były zaangażowane, podekscytowane i aktywnie uczestniczyły w lekcji. To doskonały sposób na połączenie nauki  z przygodą i rozbudzenie ciekawości dzieci.

Uczniowie kl. VII na  lekcji informatyki zgłębili tajniki korzystania z okularów ClassVR. Podczas tych zajęć uczniowie nie tylko zapoznawali się z zasadami obsługi okularów VR, ale także mieli szansę w praktyce odkrywać możliwości, jakie niesie za sobą ta technologia. Dzięki wirtualnej rzeczywistości uczniowie mieli okazję podglądać materiały udostępnione przez nauczyciela                      w nowatorski sposób, ale również samodzielnie eksplorowali wirtualny świat, wybierając tematy zgodne z własnymi zainteresowaniami. Ten krok w kierunku nowoczesnej edukacji umożliwia uczniom bezpośrednią interakcję z treściami na lekcji, stanowi znakomitą inicjatywę wspieraną przez program Laboratoria Przyszłości. Dzięki ClassVR lekcje informatyki stają się fascynującym doświadczeniem, otwierającym przed uczniami nowe perspektywy poznawcze i rozwijające umiejętności cyfrowe.


Spacer po Koloseum czy Barcelonie? A może wnikliwa analiza bijącego serca? Warto byłoby też popływać z rekinami... To nie są nierealne marzenia - to wirtualna rzeczywistość.

Nauczyciele ZSP1 wzięli udział w szkoleniu z wykorzystaniem technologii ClassVR zaprojektowanej po to, aby pomóc w lepszym przyswojeniu wiedzy przez uczniów w każdym wieku. Szkolenie otworzyło przed nami zupełnie nowe możliwości edukacyjne, gdyż portal ClassVR oferuje tysiące materiałów edukacyjnych z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości - pod odpowiednią kontrolą. Zdobywanie wiedzy będzie ekscytującą przygodą!

ClassVR pozyskano w ramach programu # Laboratoria Przyszłości.