Zapraszamy do zapoznania się z artykułami.

 

7 czerwca o godzinie 10.00 na Boisku sportowym LKS Tęcza rozpocznie się Festyn pod hasłem DZIEŃ RODZINY, na który serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci, młodzież wraz z rodzicami, opiekunami, dziadkami:):):) 

                                                                                                           Rada Rodziców, Dyrektor i Grono Pedagogiczne 

                                                                                                                  Zespołu Szkolno - Przedszkolnego Nr 1

                                                                                                                     w Dąbrowie Górniczej - Błędowie 

 

 

Uczniowie klasy 5 wiedzą, jak ważne jest regularne spożywanie warzyw i owoców, co  wpływa pozytywnie na nasze  zdrowie. W ich codziennym jadłospisie nie może zabraknąć warzyw i owoców, które są źródłem witamin, błonnika i składników mineralnych. Postanowili w ramach lekcji wychowawczej przygotować ich ulubione, popisowe sałatki warzywne i owocowe. Pamiętając, że najwięcej składników odżywczych znajduje się w surowych owocach i warzywach, do swoich „kulinarnych wariacji” wybrali sezonowe, świeże warzywa oraz kolorowe owoce, które wcześniej dokładnie umyli, następnie obrali i pokroili, by w efekcie końcowym po wymieszaniu składników móc ucieszyć swoje podniebienia ich wyjątkowym smakiem.
Naszych kulinarnych warsztatów nie powstydziłby się sam Master Chef.

 

9 maja Unia Europejska świętuje jedność i długotrwały pokój oraz upamiętnia deklaracji Schumana z 1950 roku.
Nasza szkoła aktywnie włączyła się w celebrowanie tego święta. Przygotowania rozpoczęliśmy od wykonania gazetek szkolnych zawierających informacje nt. Unii Europejskiej. Uczniowie zapoznali się z ciekawymi materiałami, które dotyczyły państw należących do Unii Europejskiej, wykonali plakaty promujące poszczególne kraje, wzbogacając je o ciekawostki i informacje pozyskane z różnych źródeł. Przygotowaliśmy prezentację multimedialną, którą zaprezentowaliśmy na apelu, zorganizowanym 20 maja. W prezentację wpletliśmy informacje dot. UE oraz ciekawostki nt. WŁOCH -kraju który stał się motywem przewodnim naszej "podróży". Podróż do Włoch odbyliśmy w asyście artystów z klasy IV i V, którzy przybliżyli nam walory krajoznawczo - turystyczne, historyczne, kuchnię, zwyczaje, sport oraz muzykę Italii - kraju położonego na Półwyspie Apenińskim, do którego lubimy jak się okazało podróżować, dzięki temu zorganizowaliśmy również wystawę pamiątek z Włoch. 

Przed Świętami Majowymi uczniowie klasy 1 z wielkim zaangażowaniem rozpoczęli przygotowania do obchodów tego ważnego święta narodowego. Jednym z ich głównych działań było wykonanie kotylionów, które stanowią symbol dumy i patriotyzmu podczas uroczystości związanych z Dniem Flagi i Konstytucją 3 Maja. Podczas lekcji uczniowie mieli okazję nie tylko rozwijać swoje umiejętności plastyczne, ale także rozmawiać o patriotyzmie i historii Polski. To ważny czas, kiedy młodzi ludzie uczą się, jak wyrażać swoje przywiązanie do ojczyzny poprzez symboliczne gesty i aktywność społeczną. Po zakończeniu prac uczniowie z dumą prezentowali swoje kotyliony, które zostaną użyte podczas szkolnych uroczystości i apeli z okazji Świąt Majowych. Dzięki takim działaniom młodzi obywatele mogą lepiej zrozumieć znaczenie narodowych symboli i tradycji, a także rozwijać poczucie patriotyzmu i tożsamości narodowej.

Wiosna to czas radości, odrodzenia i przygotowań do jednego z najważniejszych świąt w roku – Świąt Wielkanocnych. Klasa pierwsza naszej szkoły przystąpiła do przygotowań, które mają na celu nie tylko ozdobienie domów, ale także wprowadzenie w atmosferę nadchodzących świąt. Uczniowie postanowili stworzyć piękne wielkanocne ozdoby, które będą dekorować ich domy i wprowadzać radosny nastrój. W ramach zajęć plastycznych dzieci z zapałem przystąpiły do pracy, wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność. Efektem ich starań są kolorowe talerzyki ozdobione pisankami, które stały się prawdziwym arcydziełem. W trakcie zajęć dzieci nie tylko rozwijały swoje zdolności plastyczne, ale także uczyły się współpracy i dzielenia się pomysłami. Wspólne tworzenie ozdób sprzyjało integracji w klasie oraz budowaniu przyjaznych relacji między uczniami. Każdy z talerzyków stał się unikalnym dziełem, które odzwierciedla indywidualność i pomysłowość jego twórcy.