Odsłony: 197

W klasie 7 podczas lekcji języka polskiego, uczniowie z wielką ochotą przystąpili do lektury dramatu "Dziady" cz. II autorstwa Adama Mickiewicza. Jest to coroczna tradycja, która ma na celu nie tylko przybliżenie uczniom polskiej literatury romantycznej, ale także pogłębienie ich zrozumienia dotyczącego tradycji i kultury polskiej. Lekcję rozpoczęto od krótkiego wprowadzenia w tematykę utworu. Nauczycielka przypomniała uczniom kontekst historyczny i kulturowy epoki, w której Mickiewicz tworzył, podkreślając znaczenie obrzędów i wierzeń ludowych. Uczniowie zostali także zachęceni do refleksji nad symboliką i przesłaniem tekstu. Następnie przystąpiono do czytania. Każdy z uczniów miał przydzieloną rolę postaci z dramatu, co zaowocowało dynamiczną i zaangażowaną interpretacją. Uczniowie z wielką pasją czytali dialogi, a ich wyrazistość i zaangażowanie w odgrywanie ról przyciągnęły uwagę wszystkich obecnych. Zwieńczeniem lekcji była krótka analiza przeczytanych fragmentów. Uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami oraz przeanalizować znaczenie poszczególnych scen w kontekście całego utworu. Nauczycielka podkreśliła, jak ważne jest zrozumienie kulturowego tła "Dziadów" oraz wartości, jakie niosą ze sobą obrzędy związane z pamięcią o zmarłych. Lekcja zakończyła się podsumowaniem oraz podziękowaniami dla uczniów za ich zaangażowanie. Uczniowie opuścili salę z nowymi przemyśleniami, wzbogaceni o wiedzę na temat jednego z najważniejszych dzieł polskiej literatury.