Dziennik Elektroniczny

To wygodne narzędzie do komunikacji pomiędzy uczniem, rodzicem i nauczycielem.

Historia

Zapraszamy do zapoznania się z historią naszej placówki edukacyjnej.

Galeria

Wydarzenia z życia szkoły zapisane na fotografiach.

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego z numerem (0048) 32 260 74 19 (w godzinach 7:00-15:00)

We wtorek 2 XI w szkolnych murach zagościł niecodzienny wystrój. Uczniowie poszczególnych klas z ogromnym zaangażowaniem wykonali dekorację swojej sali nawiązującą do jesienno – halloweenowych klimatów, prześcigając się wzajemnie
w pomysłach.  Niektóre aranżacje przyprawiały o dreszcz grozy… 
W naszej szkole wszystko jest możliwe, gdyż po szkolnych korytarzach przechadzali się zarówno Wszyscy Święci (z Mikołajem na czele), jak i wszelkie zmory i upiory, znakomicie się integrując. Nie ma jak dobra zabawa!

Koniec października zazwyczaj nastraja nas refleksyjnie. Światem zaczęła rządzić niepodzielnie jesień, coraz krótsze dni zniechęcają chłodem i deszczem, więc człowiek najchętniej schowałby się pod ciepłą kołderką, a tu trzeba obowiązkowo omawiać lektury. Najgorzej…           
W naszej szkole mamy jednak  skuteczną receptę na jesienną lekturę.

Uczniowie klasy VII  zebrali się w ustronnej sali, w oknach zawiesili całuny – żadnej lampy, żadnej świecy! Oto obchodzimy Dziady! Wszyscy usiedli w magicznym kręgu, otoczeni jesienną scenerią i wśród płonących zniczy rozpoczęli czytanie na role jednego
z najsłynniejszych utworów Adama Mickiewicza. Uczestnicy zajęć mogli skosztować zarówno słodkich przysmaczków, jak i ziaren gorczycy, zgodnie z sugestią Aniołków ostrzegających przed nadmiarem słodyczy w życiu. Czytali o kolejnych zjawach, które przybywały, aby przekazać ludowe mądrości powtarzane przez chór.  Nastroju niesamowitości i grozy dopełniał zacnie przyodziany klasowy szkielet, nawiązując do scenicznych realizacji słynnego dramatu romantycznego.
Pozostaje mieć nadzieję, że tak niecodzienny wstęp do omawiania lektury trwale zapisze się w uczniowskiej pamięci.

 

Czym kierować się przy wyborze plecaka/tornistra?

  1. waga– to istotna rzecz, na którą należy zwrócić szczególną uwagę

Aby plecak nie wpływał negatywnie na zdrowie dziecka, jego waga nie powinna przekraczać 10% wagi ucznia klas I-III szkoły podstawowej i 15% wagi ucznia klas starszych.

Z czego wynikają dodatkowe kilogramy na plecach dzieci?

  • zbyt duża waga pustego plecaka/tornistra – na rynku dostępne są plecaki/tornistry, których waga waha się od 0,5kg do nawet 2kg. Kupno plecaka o wyjściowej masie 2kg gwarantuje, iż przekroczymy  zalecane normy wagowe.
  • podręczniki i zeszyty niewymagane w danym dniu
  • dodatkowe książki/ czasopisma/ pamiętniki
  • zabawki
  • napoje

 wielkość – kolejny ważny element, wpływający na bezpieczeństwo. Wielkość plecaka/tornistra powinna być dostosowana do wzrostu dziecka. Uwagę należy zwrócić na długość jak i szerokość:

  • plecak/tornister nie powinien być szerszy od pleców
  • plecak/tornister powinien kończyć się na wysokości pasa biodrowego, tj. powyżej pośladków
  1. szerokość pasów oraz ich rozstawienie– komfort noszenia plecaka/tornistra warunkowany jest pasami, które powinny być szerokie i miękkie oraz powinny posiadać możliwość regulacji.

W ramach realizacji projektu dla uczniów i nauczycieli z województwa śląskiego „Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie… 13 grudnia 1981r. - Pamiętamy!” uczniowie klas ósmych naszej szkoły obejrzeli film  pt.: Nie zabierajcie mamy”. Celem projekcji filmu było przybliżenie młodzieży realiów życie na przełomie lat 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku, a także uświadomienie jak trudna i niebezpieczna była w tym czasie walka o wolność i suwerenność naszej ojczyzny prowadzona przez kobiety, które posiadały swoje rodziny i często małe dzieci.

Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 1 w Dąbrowie Górniczej

ul. Żołnierska 188
42-525 Dąbrowa Górnicza

e-mail

zsp1@edu.dabrowa-gornicza.pl

Telefon

(0048) 32 260 74 19 (w godzinach 7:30-15:30)