Czytać każdy może - trochę lepiej lub trochę gorzej... W naszej szkole kładziemy nacisk na czytanie ze zrozumieniem, aby każdy uczeń jak najlepiej zapamiętał przesłanie lektur, zwłaszcza obowiązkowych. Podczas omawiania “Hobbita” szóstoklasiści zmierzyli się z wyzwaniem – jako drużyna dzielnych krasnoludów pokonywali kolejne etapy wędrówki do Samotnej Góry, aby przepędzić smoka i odzyskać skarb. Po drodze na uczestników wyprawy czyhały rozmaite niebezpieczeństwa - spotkanie z trollami, goblinami czy pająkami. Aby zwycięsko wyjść z tarapatów i pokonać smoka, uczniowie musieli wykonać liczne zadania, np. napisać swe imię alfabetem runicznym lub poprawnie zredagować zaproszenie na kolację u sympatycznego hobbita. Uczestnicy zajęć z pomocą Gandalfa, orłów i kucyków skutecznie osiągnęli upragniony cel, wykazując się znakomitą wiedzą o lekturze. Wszyscy świetnie się bawili – zwłaszcza czarodziej Gandalf – a dzięki twórczej pracy na lekcji ta lektura zostanie efektywnie zapamiętana. Nawet najmniejszy bohater może zmienić bieg historii, a prawdziwa wartość nie leży w bogactwie, ale w relacjach i doświadczeniach.