Dziennik Elektroniczny

To wygodne narzędzie do komunikacji pomiędzy uczniem, rodzicem i nauczycielem.

Historia

Zapraszamy do zapoznania się z historią naszej placówki edukacyjnej.

Galeria

Wydarzenia z życia szkoły zapisane na fotografiach.

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego z numerem (0048) 32 260 74 19 (w godzinach 7:00-15:00)

W dniu 14 kwietnia 2025 roku uczniowie klasy 2 zorganizowali klasowe śniadanie, podczas którego mieli okazję samodzielnie przygotować pyszne kanapki. Była to wspaniała okazja nie tylko do nauki zdrowego odżywiania, ale także do integrowania się i współpracy w grupie. Przygotowania do śniadania rozpoczęły się już kilka dni wcześniej. Nauczycielka, pani Ela, zachęciła uczniów do przemyślenia, jakie składniki chcieliby wykorzystać. Dzieci z entuzjazmem dzieliły się swoimi pomysłami, a wśród najpopularniejszych składników znalazły się: chleb, masło, różne rodzaje wędlin, ser, warzywa (takie jak pomidory, ogórki czy sałata) oraz dodatki, takie jak ketchup czy majonez. W dniu śniadania uczniowie przybyli do szkoły z przygotowanymi składnikami oraz akcesoriami do przygotowania kanapek. W klasie panowała radosna atmosfera, a dzieci z niecierpliwością czekały na rozpoczęcie wspólnego gotowania. Podczas przygotowywania kanapek uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności kulinarne. Uczyli się, jak prawidłowo kroić warzywa, jak smarować chleb i jakie kompozycje smakowe mogą tworzyć. Niezwykle ważne było również przestrzeganie zasad higieny – dzieci pamiętały o myciu rąk przed rozpoczęciem pracy oraz o utrzymywaniu czystości w miejscu przygotowań. Gdy kanapki były gotowe, nastał czas na degustację. Uczniowie z entuzjazmem próbowali swoich dzieł, a także dzielili się kanapkami z kolegami i koleżankami. Dzieci były dumne z efektów swojej pracy, a radosne uśmiechy towarzyszyły im przez cały czas. Klasowe śniadanie nie tylko dostarczyło uczniom smacznych doznań kulinarnych, ale także nauczyło ich wartości współpracy, dzielenia się i kreatywności. Wspólne gotowanie stało się dla nich nie tylko zabawą, ale również cenną lekcją, która na długo pozostanie w ich pamięci.

 

Dnia 10 kwietnia uczniowie klasy 6 wzięli udział w kolejnym spotkaniu w ramach projektu Kino Szkoła. Uczniowie mieli okazję wysłuchać inspirującej prelekcji pt. "Determinacja kluczem do sukcesu w nauce i życiu", która podkreśliła znaczenie wytrwałości oraz motywacji w dążeniu do realizacji swoich marzeń. Po prelekcji uczniowie obejrzeli film pt. "Wielkie marzenia", który doskonale ilustrował poruszone wcześniej zagadnienia. Film opowiadał o bohaterze, który mimo licznych przeszkód i przeciwności losu, nie poddaje się w dążeniu do swoich celów. Spotkanie dostarczyło uczniom wielu pozytywnych emocji oraz motywacji do działania, a także skłoniło do refleksji nad własnymi marzeniami i sposobami ich realizacji. Uczniowie z entuzjazmem podzielili się swoimi wrażeniami i przemyśleniami po obejrzeniu filmu.

Tytuł naszego artykułu stanowił motto przewodnie warsztatów w których wzięli udział uczniowie klasy V w ramach interdyscyplinarnego programu KINO SZKOŁA w PKZ w Dąbrowie Górniczej. W trakcie warsztatów uczniowie odpowiedzieli sobie na wiele kluczowych pytań o to:  Jaka jest recepta na odniesienie sukcesu? Czy każdy człowiek może go osiągnąć?
Przekonali się również, że aby  osiągnąć sukces musimy wyznaczyć sobie cel, do którego będziemy dążyć. W osiągnięciu sukcesu niezwykle ważna jest pewność siebie i wiara we własne umiejętności a także pracowitość, wytrwałość i determinacja w dążeniu do wyznaczonego celu.  Człowiek sukcesu uczy się na błędach - zarówno tych własnych, jak i cudzych. Każda porażka może stanowić doskonałą lekcję z której wnioski mogą zbliżyć nas do sukcesu. Oczywiście początkowo najpewniej przyniesie rozczarowanie, smutek, może gniew, jednak kiedy emocje opadną, będziemy mogli wyciągnąć wnioski, które pomogą nam unikać niepowodzeń w przyszłości. To bardzo ważne w budowaniu swojej kariery, by zamiast poddawania się, podnieść się i walczyć dalej. Na potwierdzenie tej teorii obejrzeliśmy  film pt. „Wielkie marzenie” w  którym główny bohater Dominik chce zacząć grać w hokeja,  postanawia zorganizować drużynę złożoną z kolegów z klasy i wyzwać na pojedynek starszych chłopców. Po drodze pojawiły się chwile zwątpienia, zmęczenie, porażki i błędy, jednak nie przeszkodziły one w osiągnięciu przez Dominika wyznaczonego sobie  celu. Chłopiec i jego drużyna dzięki swojej wytrwałości odnosi SUKCES.

W dniu 3 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który jest niezwykle istotnym wydarzeniem mającym na celu zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz promowanie akceptacji i zrozumienia dla osób z tym zaburzeniem. Tego dnia uczniowie klasy 4 przygotowali specjalny apel, który miał na celu wprowadzenie nas w tematykę tego ważnego dnia oraz zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się osoby z autyzmem. Podczas prezentacji uczniowie przedstawili różnorodne informacje na temat autyzmu, od jego objawów po codzienne zmagania osób z tym zaburzeniem. Uczniowie mieli okazję poznać historie znanych osobistości z całego świata, które są osobami z autyzmem i osiągnęły wiele w swoich dziedzinach. Wśród nich znaleźli się m.in. naukowcy, artyści, sportowcy oraz pisarze, którzy swoją determinacją i talentem pokazali, że autyzm nie jest przeszkodą w osiąganiu sukcesów. Historie tych osób były inspirujące i dostarczyły nam wielu cennych informacji, które pomogły w lepszym zrozumieniu autyzmu jako zjawiska. Po apelu uczniowie z poszczególnych klas mieli możliwość odwiedzenia specjalnie przygotowanej sali sensorycznej. Było to wyjątkowe doświadczenie, które miało na celu uświadomienie nam, jak w różnych sytuacjach czują się osoby autystyczne, reagując na dźwięki, światło i inne bodźce zewnętrzne. Sala została wyposażona w różnorodne elementy, które symulowały doświadczenia sensoryczne, z jakimi na co dzień borykają się osoby z autyzmem. Uczniowie mieli okazję doświadczyć, jak intensywne dźwięki, zmienne oświetlenie czy nietypowe tekstury mogą wpływać na ich samopoczucie. Dzięki tym działaniom zyskaliśmy większą wrażliwość na potrzeby osób z autyzmem oraz zrozumienie ich wyzwań. Wspólne przeżywanie tych doświadczeń sprzyjało budowaniu empatii i otwartości w naszej społeczności szkolnej.

Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu w naszej szkole były nie tylko edukacyjne, ale również bardzo emocjonalne. Uświadomiły nam, jak ważne jest, aby być wrażliwym na potrzeby innych i tworzyć społeczeństwo, w którym każdy czuje się akceptowany i zrozumiany, niezależnie od swoich indywidualnych wyzwań.

Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu pozyskanego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Wiosna to czas, kiedy w naszej szkole odbywa się wyjątkowe wydarzenie, które na stałe wpisało się w tradycję naszej społeczności. Każdego roku, na początku wiosny, uczniowie ósmej klasy mają możliwość przejęcia władzy w szkole, pełniąc rolę nauczycieli, pracowników administracji oraz obsługi szkoły. Ten wyjątkowy dzień dostarcza nie tylko wielu emocji, ale także pozwala młodzieży na rozwijanie umiejętności przywódczych i organizacyjnych. Rano, w atmosferze radości i ekscytacji, pani dyrektor Jolanta Matuszczyk przekazała symboliczny klucz do szkoły nowej pani dyrektor, wybranej spośród uczniów ósmej klasy. Jest to ważny moment, który symbolizuje zaufanie oraz odpowiedzialność, jaką uczniowie biorą na siebie w trakcie tego dnia. Po ceremonii przekazania klucza, uczniowie mieli okazję zaprezentować siebie jako nowych nauczycieli i wychowawców. Nowi nauczyciele wystąpili przed całą społecznością szkolną, przedstawiając swoje pomysły na lekcje oraz zachęcając do aktywnego uczestnictwa. Uczniowie przygotowali różnorodne zajęcia, które miały na celu nie tylko przekazanie wiedzy, ale także zaangażowanie swoich kolegów i koleżanek w naukę poprzez zabawę. Wśród nowych nauczycieli byli zarówno ci, którzy postanowili prowadzić przedmioty ścisłe, jak matematyka czy fizyka, jak i ci, którzy wybrali przedmioty humanistyczne, takie jak historia czy język polski. Po prezentacji nowego grona pedagogicznego uczniowie udali się do klas na lekcje według wcześniej ustalonego planu. Atmosfera w szkole była pełna entuzjazmu i radości. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele (w rzeczywistości) mieli okazję doświadczyć, jak to jest być w roli nauczyciela oraz ucznia jednocześnie. Uczniowie ósmej klasy, wcielając się w nowe role, starali się zastosować metody, które znały z własnego doświadczenia, dodając do nich własne pomysły i kreatywność. Dzień przejmowania władzy przez uczniów ósmej klasy to nie tylko świetna zabawa, ale także cenna lekcja odpowiedzialności, współpracy i kreatywności. Uczniowie mieli okazję poczuć się ważnymi członkami społeczności szkolnej, a także zrozumieć, jakie wyzwania wiążą się z byciem nauczycielem i liderem. Wspólne doświadczenie tego dnia na pewno na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników, a tradycja ta będzie kontynuowana w kolejnych latach, wzbogacając naszą szkolną kulturę.

Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 1 w Dąbrowie Górniczej

ul. Żołnierska 188
42-525 Dąbrowa Górnicza

e-mail

zsp1@edu.dabrowa-gornicza.pl

Telefon

(0048) 32 260 74 19 (w godzinach 7:30-15:30)